Tänk!

Tänk vad snö det hade kommit om det varit lite kallt för det verkligen öser ner.
Tänk att ni varit här i två dygn och vi har inte ens setts ännu. Löjligt!
Tänk att nästa år kommer vi ha en plastgran och fungerande adventsstakar.
Tänk att P kom hem med en gran som hade fyra stammar och trodde den skulle gå att balansera upp.
Tänk att det gjorde den inte.
Tänk att den föll i golvet med kul lampor och allt.
Tänk att jag köpt en kanonjulklapp till mig själv och vet inte om jag kan med att visa det för någon.
Tänk att jag och Per inte har några julklappar till varandra för att han inte löst det. Han hade visst glömt att det låg på honom.
Tänk att Per inte får något av mig i julklapp då.
Tänk att jag sitter i min ensamhet och dricker champagne och firar att jag börjar mitt nya jobb om lite drygt en månad.
Tänk att det känns lite sorgligt, har verkligen kommit att gilla mina arbetskamrater vilka jag till en början tyckte var riktiga tråk- och skrytmånsar.
Tänk att jag kanske får ta en annan sak jag köpt till mig och i varje fall ge från barnen till Per.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg