Helgen som passerat

Haft en riktigt bra helg. Jag var ju ledig redan i fredags efter förra helgens beredskap. Jag hängde kvar i sängen länge och tittade på en ny serie med Draw Berrymore. Sankt Clarity diet tror jag den heter. Annorlunda och lite smårolig. Sen gick jag till hörnet på huset. Haga hem och köpte två par jeans och en blus innan jag gick hem och packade till en helg på landet. Den första sedan i mitten på november. Kvällen gick åt till mys och tidigt i säng medan dagen därpå tillbringades i trädgården med att ta bort kärror och åter kärror med grenar, kvistar och gamla löv som låg överallt på tomten. Dagen därpå började det blåsa, vi fortsatte rensa men man kan säga som i motvind då det hela tiden rasade ner nya kvistar. Städa lite inne och åkte hem rätt tidigt då vädret var tråkigt och Elton hade fotboll. Gårdagen tillbringades slappande framför tv med Vasalopp och femmilen varvat med högläsning av den fjärde boken i serien av Harry Potter. Sammantaget en riktigt skön helg. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg