Huden


Tiden fortsätter att springa fram. Tänkte uppdatera lite gällande ett av mina fokusområde i år, huden. Jag har börjat äta en kapsel med Efamol. Vilket från början var för att mildra PMS men får man positiva resultat för huden så blir jag ju glad.

Efamol innehåller nattljusolja med essentiella fettsyror (Omega-6). Essentiella fettsyror ger vår hud fukt och spänst. Fettsyrorna förebygger förlust av vätska och används för att bilda prostaglandiner som styr produktionen av talg. Om det sker förändringar i sammansättningen av fettsyror kan detta påverka hudens struktur, funktion och utseende.

Har inte sett några resultat än men jag har bara tagit dem i några veckor också. Däremot provad jag på Decleor ett oljeserum som ska tillföra fukt men tycker jag bara blev torrare än med nuvarande serum. Så att, det rekommenderar jag inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg