Social, slapp och allmänt skön


När jag har ångan uppe är det lika bra att fortsätta. Kan berätta lite om helgen som har varit fantastiskt bra.

Den började med att jag lämnade arbetet lite tidigare för att komma hem, slänga i mig lite tacos (det var fredag och då är det ju alltid tacos). Därefter lämnade jag och Per hemmet i kaos och med två arga barn till farmor och gick ner till Draken för en föreställning med Henrik Shyffert. Så kul, skrattade mig igenom 1.5 timmar och gick därefter vidare på pub men Per och en arbetskamrat till honom och dennes sambo.

I lördags släppte jag av Per och kidsen i Skatås för Mulle medan jag åkte vidare till IKEA och det stora gardinsinköpet. Köpte skenor och två sorters gardiner en i färg Mullvad med dragning åt lila och en beige/puderråsa innan jag jäktade vidare för upphämtning av tidigare avlämnad familj. Efter lite bad, slappning och allmänt hemma häng dök Niklas, Helena och Amanda upp för att fira våffeldagen med våfflor, grädde och lite olika färska frukter och ett gott Rose vin.

Igår förmiddag kom Niklas förbi och hjälpte till att borra upp gardinskenorna. Barnen och Per gick till fotbollen och jag tog ett bad och fixade fika innan jag plockade upp dem för picknic och lek i slottskogen. Eltons kompis, lillebror och far följde med men tyvärr var det så kallt att leken frös inne och i stället tog vi med alla ungar hem till oss för lite lek och för att de skulle kunna underhålla sig själva medan vi satte upp gardinerna.

Sammantaget en kanonhelg förutom att jag har haft yrsel under lördag och söndag. Vilket medförde att jag tillbringade några timmar i säng, så synd om mig (men skönt att få slappa till det medan Per tyckte lite synd om mig) mohahahah.

Kommentarer

  1. Jag njuter av att ja 3 nya blogginlägg. Lyx i vardagen 😊

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg