Stackars Svante

Satt och småprata lite med Svante efter förskolan. 
-Vad fick ni för mat i förskolan?
- vi fick ingen. 
- va, fick ni ingen lunch?
- nä
- då ska jag ringa och prata med dem. 
- nä, vi fick fiskpinnar. 
- ah, vad gott. Det gillar ju du. 
Det är min favorit rätt. 

Spännande. Det hade jag ingen aning om. Lite senare i samtalet. 
- Mamma, du tycker väldigt mycket om smink. 
- Vad får dig att säga det?
- Du sminkar dig väldigt länge? 
- Tänker du på när jag målar naglarna, för det tar ju tid?
- Nä, när du målar ansiktet. 
- Oj, tycker du jag gör det mycket ( brukar ju bara använda foundation och mascara). 
- Ja, det tar väldigt mycket tid och det gör mig stressad. 

Stackars barn. Jag sminkar mig så länge att det stressar mitt barn på morgonen. Undra om det beror på att jag okuperar toaletten och han är orolig att komma försent till skolan. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg