Mitt inre liv

Min mage gör uppror efter två dagar med vanlig mat då den levt på chips, glass och annat inte så nyttigt från i början på mars då Corona gjorde entré till idag nästan 6 månader senare. Har de senaste veckorna känt att jag behöver byta kosten till någon man borde må bättre av och gjorde slag i sak nu när det var dags att börja jobba igen och vi kan väl säga att det har kommit vilda protester från den mellersta delen av mig, magen alltså. Den bullrar, kurrar och har något som nästan kan se ut som magdans rörelser för sig. I den utsträckning att det känns pinsamt att befinna sig i folks närhet, typ som jag tänker mig att det är vid magsjuka fast utan den slutgiltiga utskjutningen. Har ett viktigt möte idag och kan inte låta bli att undra vad de kommer att tänka över min mages inte så diskreta liv. Ska jag inleda med att säga att min mage blivit galen, ska jag vara tyst och lämna det öppet för egna spekulationer hos övriga deltagare eller ska jag helt enkelt ta mig ner till affären på rasten och proppa i mig en påse chips för att tillfredsälla mitt inre magdjur?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg