Förkylt

Tillbaka på landet och löjligt trött. Det tar på på krafterna att vara ett och ett halv dygn på jobbet dyngförkyld. Jag var framme på landet vid tolv och har sovit till tolv i dag förutom några gånger då jag vaknat till. Varder är kanonfint och jag hade nog tänkt mig att vi skulle vara på stranden i dag, i stället ligger jag i soffan och ser på touren, kämpar för att hålla mig vaken och ser när Elton springer runt och leker. Nu leker han inte utan vi eller rätare sagt jag tog en paus och la honom medan P är iväg och spelar golf. Det behöver han efter ett och ett halvt dygns ansvar över Elton. Jag har sagt det förut och säger det igen, ensamma mammor eller pappor vilket jobb de gör helt otrolig att de orkar. De tre närmaste veckorna kommer jag arbeta måndag, onsdag och fredag. Denna veckan kommer Johan, Rosita med familjer att komma hit och på onsdag kommer Anton ner och stannar till torsdag. Ska bli kul att se dem. Nu ska jag slappa vidare, se touren och kanske blunda lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg