Fredagsmys, roligt snack och bebismilstolpar

Det är när man inser att jag har blivit en sådan person som inte har något annat att prata om än mina barn som jag blir något lite rädd. Men, det är så det är. Det händer inte så mycket utanför barnlivet just nu. På gott och ont. Mest ont i relation till andra eftersom det bara handlar om mina barn hela tiden. Men eftersom det är min blogg skriver jag precis det jag vill och då blir det om barnen.

Så nu ska jag berätta roliga saker som Elton sagt igår och idag.

Igår satt vi inne på hans rum och lekte. Han hade ambulansen och ville ha polisbilen också men den stod inte precis framför honom så då kunde han inte hitta den. Jag sa till honom att titta i billådan och det gjorde han men eftersom den inte var längst upp kunde han inte se den. Så jag hjälpte honom och då sa han.
"Mamma du är så duktig på att leta och så bra på att hitta saker"
Hur gullig är han inte.

Idag satt han på pottan och bajsade och jag höll sällskap på toaletten. Jag frågar honom om han börjar bli färdig.
"Nä, det kan faktiskt ta några timmar när man bajsar"
Senare efter att han så gott som fyllt pottan, tittar han ner i den och säger.
"Mamma tror du att du orkar lyfta den pottan".
Jag säger till honom att det klarar jag nog allt och då säger han.
"Mamma du är verkligen stark".

Idag har jag varit på massage också. Andra gången och trots att det var fantastiskt skönt efter förra gången var det nästan med fasa jag gick dit. Jag minns ju också hur ont det gör innan det känns bättre. Det var också med snudd på ångest jag satte upp en ny tid nästa vecka.

P är på afterwork idag och mamma har varit här på fredagsmys med mig och Elton. Vi tittade på bilar igen för den ville ju mormor helst se sa Elton. Nu har mamma gått hem och bägge små korvarna sover. Idag har förrästen Svante vänt sig från rygg till mage på golvet samt att han satt sig upp efter att liggat lutad mot en kudde i sängen. Han är snudd på galen och jag känner att det är dags att fixa spjälsängen till honom. Han är allt för rörlig för korgen. Min lilla bebis, 4 månader i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg