Nominerad till sämsta mamman idag

Idag har jag kvalat in som den värsta mamman. Först tog jag med Svante så han fick en spruta i var sitt ben. Stackaren. Men det gick bra. Han grät några sekunder och sen var det bra igen. Däremot går han inte att lägga ifrån sig nu på kvällen. Jag har gjort fyra försök och nu går P runt med honom sovande i armarna men så fort han lägger ifrån sig honom så vaknar han.

Sen tappade jag Findus någonstans mellan dagis och mamma. Sa inget till Elton men vi gick vägen tillbaka till dagis utan att hitta honom och sen på kvällen tog jag ytterligare en vända upp till mamma utan någon Findus. Som tur är tog P svängen mot dagis och där var han. Finaste Findus satt där vid övergångstället, smutsig och dan. Nu har han fått ta ett bad och hänger på tork. Sen är han som ny till Elton igen. Innan han kom åter har jag letat igenom hela nätet i flera timmar efter en Findus utan att hitta någon. Han har utgått ur sortimentet. Sån supertur att vi hittade honom.

Mamma sa att hon tyckte det var otroligt tomt hemma. På nytt erbjöd jag henne att flytta hit ett tag. Men mamma känner tydligen till en kvinna vars man dog och hon flyttade hem till sina barn och kunde därefter inte bo själv och hennes barn var bara så trötta på henne, och så ville ju absolut inte mamma bli. Själv tror jag det hade varit jag som inte låtit henne flytta härifrån.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg