Älskar stan



Det är en helt fantastisk känsla som sprider sig inom mig när jag är tillbaka i stan. Älskar det, känns som att luften på något sätt är renare, trots att jag vet att det inte är så. Allt ser så fint ut, underbart, vackert, välplanerat och gnistrande. Alla människor, snygga, solbrända och lyckliga. Saker som händer och roliga saker att hitta på. Älskar att komma in i lägenheten som är ren och organiserad på ett sätt som jag tycker om och som inte orsakar kaos inom mig.

Om det inte hade varit för familjen skulle jag nog aldrig hängt på landet. Eller rättare sagt för Per, för Elton tycker också bättre om att vara i stan, säger han i alla fall och jag förstår honom för det finns ju inte en enda unge ute och han har ingen att leka med. Den enda anledningen till att jag började vara där var ju för att Egon inte kunde vara ensam och det var svårt att ha med honom ut till havet. När vi var där kunde jag ligga ute i hammocken och läsa en bok medan hand låg bredvid eller hängde på någon skuggig plats i trädgården. Annars hade jag nog fortsatt min stadstillvaro med Askim, Näset eller Smithen på soliga dagar.

Kolla den här monsterblomman. Någon som gillar när vi är på landet i alla fall. Den hade växt 130 cm sedan jag var hemma senast i förra veckan. Den hade slingrat in sig bakom tv:n till den grad att jag fick be grannen komma in och hjälpa mig hänga av den, tv:n alltså, för att jag skulle få loss blomman.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg