TdF och shoppingen

 Kvart i tolv och jag sitter uppe och tittar på dagens etapp av TdF. 25 km kvar till läggdags. Jag är själv i lägenheten igen men denna gång kommer jag ha hela natten för mig själv när resten i familjen är på landet. Skönt att få sova ytterligare en natt i min säng men jag saknar redan mina killar. Även om de alltid får mig att vakna alldeles för tidigt finns det inget bättre än att vakna upp med de små mjuka, varma barnkropparna bredvid mig. 

Förra veckan lovade jag Elton ett spel och i går köpte vi det. Loppan. Det gamla hederliga spelet där man smätter små plastbitar med en något större in i en burk. Det är från fem år men efter att vi låg i hårdträning i dag under Svantes sovstund är han jätteduktig. Vi hade med det till farfar och han krossade både farmor och storkusinen. Och som han längtat efter det. Vi har annars sagt att han inte ska få massa saker hela tiden för han har blivit så otacksam och säger att sakerna är tråkiga efter bara någon minut. Inte så kul att köpa saker då. Han får också raseriutbrott när han inte får saker han förväntat sig. Charmigt. Sen är han helt oaktsam med sina saker. Så nu nu hoppas vi att köpstoppet ska sätta stopp för hans beteende. Men det är svårt, speciellt för mig, för det är så roligt att kunna köpa det han vill ha. Det kommer ju inte alltid att vara så. 

Här spelas det. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg