Beredskapshelg

Sandra, Sandra! Vad gör man på en söndagsmorgon?
Jo, man kan skriva flera inlägg och se på Harry Potter med sin son.

(sjunges givetvis till Mare, Mare.)

Har beredskap hela helgen, så den är ju delvis förstörd men har ända haft vissa positiva inslag. Du ska få höra lite av vad den innehållit.

I fredags blev jag kvar på jobbet fram till det att klockan hade passerat nio. Hade så mycket att göra som jag inte hunnit i veckan så jag körde på. Sen hade vi en tjej på sjukhuset fram till mitt i natten så det var lite att rodda gällande det när jag kommit hem. Blä! Tråkigt eftersom hon skadar sig själv för att komma till sjukhuset.

I går var det en personal som gick hem för att hen var så trött. Irriterande och jag lyckades inte få in någon annan så de fick gå en kort.

I går kväll ringde hon som ringde natt och sa att hon inte mår bra, psykiskt, bara för att förvarna. Gulligt av henne. Vi la upp lite taktik och så jobbade hon ändå.

Nu får vi se vad dagen innehåller. Hoppas inte någon ringer sig sjuk för det finns ingen som vill svara i telefon. Hoppas också de har ögonen på tösen som hela tiden vill skada sig för uppmärksamhet (och självklart dåligt mående, för annars gör man ju inte så).

Om vi hoppar beredskapen så hade vi besök av Helena, Niklas och Amanda igår. Det var mysigt och barnen var ute och lekte i värmen (typ 20 grader) fram till halv tio. Därefter somnade jag vid läggningen.

Kommentarer

  1. Busy helg..
    Hahaha, förstod med en gång att det var mare mare.. 😊

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg