Har ju glömt att hålla dig uppdaterad i vad som händer i mitt badrumsskåp

Här nedan i mitten ser du en exfolierande bha kräm. Har använt den en vecka ungefär och jag måste säga att den är superbra. Märker resultat med en gång. Jag är ju något yttorr och denna får liksom bort lite döda hudceller och låter en lite fräschare hud komma fram. Jag använder den endast på natten. Tar lite vätska i handen och badar på. Kan verkligen rekommendera.

Här nedan är ett micellärt vatten som jag köpte häromdagen. Har fått bra rekommendationer men själv kan jag inte säga att jag märkt någon skillnad ännu. Det micellära vattnet tar man på en bomullspad och torkar försiktigt av ansiktet. Det ska fungera som en magnet som drar upp smuts från huden och ut ur porerna. Det jag kan se är att padsen blir smutsig trots att jag genomfört sedvanliga rengöringsrutiner innan.

Sammantaget tycker jag ändå att min hud har blivit bättre sedan jag påbörjade mitt hud år. Det kanske inte är en förändring som är tydlig för andra men jag tycker mig se att porerna är mindre och att de håller sig renare. På sikt tror jag att det kommer att göra skillnad. Plus att det är kul.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg