Ett nytt barn


Egentligen ingen tid men är ju ändå tvungen att berätta, eller kanske inte tvungen men vill berätta. I går kom frågan från Elton

-Jag skulle vilja ha ett barn till.

-Okey, du vill ha ett litet syskon, svarade jag

-Ja, hur får man det och hur går det till?

Jag tog mig an den enklare frågan gällande att det inte alltid är så lätt att få ett syskon och sen hände något som gjorde att jag inte hade möjlighet att svara men jag förstår ju att det där jag sagt innan om de intensiva kramarna mellan en mamma och pappa som ibland gör att det blir ett barn inte riktigt räcker till längre.

Väldigt skumt att han vill ha ett syskon måste jag säga, det är ju inte så att han är så barnkär. Undrar hur han tänker där.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg