Hur funkar den?

Det kanske inte alltid syns men jag tycker att kläder och mode är kul och jag tycker om att vara "fin". I alla fall efter mitt tycke. Det jag tar på mig brukar i vart fall vara något genomtänkt, antingen innan jag somnar på kvällen eller på morgonen innan jag går upp. Jag brukar också få en hel del, eller i alla fall några, kommentarer om min stil och mina kläder.

Nu när jag har börjat nytt jobb (eller ny gammalt för den delen) för ett tag sedan, har så gott som alla av kvinnligt kön kommenterar min stil och mina kläder. Vilket självklart är kul. För det är ju roligt att folk uppmärksammar sådant man själv lägger, i alla fall lite, tid och tanke på. Men, i dag efter en positiv kommentar av en kollega kom jag på att det förpliktigar också och då kändes det otroligt jobbigt. Hur sjukt är det, att något jag själv tycker är roligt helt plötsligt känns jobbigt? Speciellt med tanke på att det inte är något jättejobb jag lägger ner och inte heller skulle någon bry sig om jag inte gjorde det.

Ibland kan jag inte låta bli att fundera över hur min hjärna egentligen fungerar.


Kommentarer

  1. Haha, njut av positiva kommentarer utan att tönka så mycket.... ?!
    Snygg ny layout på bloggen förresten..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg