Efter ett långt uppehåll

I dag efter nästan åtta år tog jag cykeln till jobbet. Det var först skönt, sen var det jobbigt men mest för att de hade lagt om alla vägar på grund av vägbygge och jag cyklade till vägs ände mer än en gång och var tvungen att vända. Kanske inte det en önskar första cykeldagen. Sen avslutade vi med riktigt segt upp för backen från Gamlestan till Bergsjön. Sammantaget en skön cykeltur och speciellt när jag klev av cykeln.

Kände mig faktiskt så laddad att jag planerade för att cykla i morgon också, ända till jag gick ut och skulle cykla hem. Inte för att det var jobbigt, hade ju nedför nästan halva vägen, utan för att jag hade en distinkt smärta i mina sittben. Visste att jag skulle få det men tänkte att det nog skulle gå ändå. Men efter att även åkt tillbaka vet jag att det inte alls skulle vara skönt att cykla i morgon och att jag bör vänta i alla fall någon dag.

Redan igår innan jag hade cyklat första gången började jag först leta pakethållare och cykelväskor (till min gamla cykel) men kom sen på att jag nog faktiskt skulle behöva en ny. Hej prylgalen, ta och lugna dig. Idag försökte jag pracka på Per min cykel, för han behöver faktiskt en ny, så att det skulle vara helt befogat för mig att köpa en ny då jag inte har någon. Han såg genast igenom mig och sa att jag var som hans pappa som brukade ge hans mamman sina gamla vindrutetorkare och hur han alltid fick sin pappas gamla saker. Yes sa jag och du är ju ändå van vid begagnat. Så vi kom överens om att det var en bra idé, eller kanske vi inte alls gjorde förresten, tror diskussionen tog slut där.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg