Blyghet och telefonvett

 går skulle Svante fråga sin kompis i skolan om han ville åka med till landet i helgen. När jag kom hem igår frågade jag om han frågat och det hade han inte. De hade haft så kul så det inte fanns tid till det. Men jag vet att han tycker det känns jobbigt att fråga, det var samma med en inbjudan han skulle lämna till en kompis om kalas, då jag inte hittade kompisens telefonnummer. Det kom aldrig fram till vännen utan åkte med i väskan fram och tillbaka i två veckors tid. Men i alla fall. Så då ringde vi. 


”Hej” säger Svante blygt.

”Hej säger kompisen.

Följt av lång tystnad så att jag får sufflera ”Vill du åka med mig till landet under helgen?”

”Ja, vad kul” säger kompisen med positivt uttal.

”okey” säger Svante och lägger på luren.


Fick ringa upp igen och berätta att det var övernattningar och prata med mamman. J

 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg