Julen är på väg



Säga vad man vill men vackert är det och mer förväntas komma. Önskar mig en vit vinter. Tänk att kunna åka skidor i spår, pulka och kälke utför. Kanske en dag i Ulricehamn eller Sunne med slalom. Underbart. 

Men mest av allt vill jag boka en sista minuten resa och bara åka iväg. Var som helst, bara få uppleva något nytt. Känns som mitt liv håller på att torka ut av uttråkning. Bara ett litet problem. The fucking covid. Vågar inte åka iväg någonstans nu även om det är nu jag borde göra det. Nu när jag har mitt covidpass. Men jag får hålla mig till drömmar ett tag till. Men vem vet kanske jag bara packar väskan och försvinner. Undra hur länge det skulle ta innan Per efterlyste mig, vad tror du?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg