Nya tider

Idag, den första dagisdagen för Elton.
Min uppfattning var att dagiset var som ett ryskt barnhem. Det var ett rum med gamla leksaker och från det att vi anlände strax efter nio lekte barnen själva där inne fram tills klockan passerat elva. Då var det dags för en kort sångsamling och därefter lunch. En lunch som gick i rekordfart och jag befarar att Elton aldrig kommer hinna äta något, han är ju något av en sloweater. Så fort de ätit klart skulle de in och sova.

Själv grät jag som besatt under säkert 20 minuter vid tanken på att Elton skulle vara tvungen att vara där själv i nästa vecka. Gråtattacken utlöstes av att en pojke gick till dörren och grät efter sin pappa. Elton grät när vi gick därifrån en stund in i vilan då vi gick därifrån. Givetvis är det viktigast att han trivs och det verkar han ha gjort för han har pratat om att han vill tillbaka hela dagen.

När vi la oss i vilan. Tryckte Elton sitt söta lilla ansikte mot mitt och så sa han " Elton tycker om sin mamma". Finns inget finare som någon kan säga till en.

Själv är jag helt färdig efter den här dagen och hoppas att Elton kommer somna riktigt snabbt i kväll. Jag är ensam hemma så jag tänkte ta ett långt avkopplande bad efter han somnat och köra lite egen spa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg