Elton var gladast


Tror att Elton var den som mest uppskattade P´s kalas igår. Han leker så bra med Signe, bättre än med någon annan. De busar, kramar varandra och ibland slår till varandra. Han gillar henne verkligen.

Idag har vi varit på lekplatsen och han vill så gärna få kontakt med de andra barnen. Han kör sina moves, slänger sig på marken och rullar runt. Men de blir helt enkelt inte såpass imponerade att de kommer fram till honom och leker.

Jag gav lite tips och sa att han kunde gå fram och säga
"Hej, jag heter Elton, vad heter du? Vill du leka?"
Då sa Elton.
"Det vågar jag inte, det är pinsamt"

Så prata vi lite om att jag tror att alla skulle bli glada om någon kom fram så, och att även om barnet sa nej så var det inget hemskt med det, utan det var bara att fråga någon annan. Och att om man inte fråga skulle inte heller någon säga ja. Men han våga inte utan tyckte att jag skulle fråga istället.

Min söta lilla kille som börjar bli så stor.

Kommentarer

  1. Vad söta de är tillsammans - Signebus och Elton :-). Lilla Elton. Kan inte fatta att man tycker saker och ting är pinsamt när man inte ens är 3 år fyllda. Man borde ju liksom inte ens veta vad pinsamt är... En dag kommer någon uppskatta hans coola hopp!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg