Idag less på mig själv

I morgon blir Svante fem månader och jag börjar få frihetslängtan. Jag vill vara jag och inte bara mamma. Jag är trött på att allt bara handlar om barn, sömn och bajs. Trött på att umgås med barn. Jag vill vara vuxen och prata om lite mer intellektuella saker.

Det är inte bara jag som är trött på mig själv. Elton också. Idag sa han till mig att jag var tråkig och att han ville slänga mig i sopptunnan. Pappa var mycket roligare. Han sa också att jag var en surpuppa. Det var i varje fall min tolkning av det han sa. Sen om det var det eller inte, det vet jag inte. Men det skulle inte förvånat mig om P sagt något sådant.

Tänk att sitta ute, titta på folk, ha gjort sig ordning lite och dricka öl. Det låter nästan obeskrivligt härligt. Som jag längtar efter det.

En månad kvar och sen är det dags för Svante att äta mat och P att känna på hur det är att vara själv med Elton och Svante. Haha. Så kul det ska bli. Jag ska gå ut och äta, gå på bio, på teater och njuta av att träffa andra vuxna människor i en miljö utan barn. YES!! Nedräkning pågår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg