Inga vänner

Mitt hjärta går i sönder när jag tänker på att "tänk om Elton inte får några kompisar". Alltså jag får sådan ångest att magen krampar och jag kan knappt andas.

Igår var vi hemma hos Lena och Harry och där var också Carolina och Ludde. Harry och Ludde är lika gamla som Elton. När vi var där lekte Harry och Ludde lite med varandra, de jagade varandra, hittade på bus och sådant men Elton var inte med. Han satt i stället på golvet och lekte med Harrys bilar. Och när de skulle sitta i soffan och äta glass sa Ludde att han ville sitta bredvid Harry. Det gör så ont i mitt hjärta att han liksom blir utanför.
När vi kom hem sa Elton att han hade haft jätteroligt och när jag frågade var som varit roligt sa han att det hade varit att leka med bilarna.
Han kanske inte ens har något behov av att leka med andra ännu. Jag vet inte.

Idag hade Elton bjudit ner grannen för att se på "Flygplan" den andra killen sprang runt och lekte medan Elton satt och tittade rakt in i tv:n.
Tänk om han har sociala problem.
Senare på kvällen sa han att han inte hade några kompisar. Och ännu senare sa han till P att han var hans bästa vän.

Tänk om han aldrig kommer hitta någon att leka med. Tänk om han är en tönt. När jag prata med P om det och sa att han kanske liksom inte kunde uppföra sig med andra berättade P att när grannen kommit ner hade Elton liksom kommit med värsta fjongen och hade pillat fram sitt ollon. Då skratta jag nästan ihjäl mig. Men tänk om han liksom är en tönt. Han gör liksom lite töntiga hopp när han ska umgås med andra.

Tror jag måste klippa honom så att han slipper att i varje fall se ut som Gustav Vasa med en bad haircut.

Nu måste jag gå och pussa lite på honom för jag känner mig så ledsen.

Kommentarer

  1. Ähhh,, Elton är världens charmigaste. Han kommer få vänner!

    SvaraRadera
  2. Blev grannen imponerad av värsta fjonget?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg