Lyckan och sorgen

Den totala lyckan när bägge barnen somnar i vagnen under promenaden, som bara är till för att de ska somna, finner inga gränser. Fritiden öppnar sig och jag har ingen aning om vad jag ska göra med den. Mycket beroende på att jag ju inte alls vet hur länge den kommer vara. Sitter på spänn för att höra ett gnällande från lillkillen i vagnen. Men njutningen är precis lika stor ändå.

Läste ut "Mig äger ingen" idag. Som jag grät när hennes pappa dog. Pappor ska inte dö. De ska finnas. Dagligen tänker jag "det måste jag fråga pappa om" och sen kommer jag på att det inte alls kommer gå att fråga honom om det.  Idag grät jag över att han inte får se Svantes söta tvåtandsleende. Det allra finaste leende som finns.

Nu ska jag nog börja läsa en ny bok. "Äta djur" heter den. Hoppas den är bra och att den verkligen får människor att avstå från att äta kött. Jag ska rekommendera den till alla om den är så bra som jag hoppas.

Jag ska också passa på att intensiv njuta så länge tystnaden varar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg