Alla avsked

En upphackad dag. Så har det känts idag. Liksom inget flyt i dagen.

Och varför det blivit så är ju för att den blivit duttig. Först vaknade jag på jobbet och var där fram tills nio. Sen hem en stund. För att sen göra mig iordning och åka på intervju. Därefter landa in hemma en kortis. För att sen gå och träna. Sen hem fixa med middag, städa och lägga godingarna.

Nu när jag skiver ner det inser jag ju att det beror på att jag kommer och går från mina små korvar. Alla avsked. Även om de inte alls verkar ha något problem med det. Så åter. Mammasamvetet som tär.

Skulle jag varit hemma i morgon hade det nog inte heller känts på samma sätt men nu ska jag ju jobba hela dagen i morgon och får bara träffa dem en kortis på morgonen.

Men innan dess ska jag njuta av att jag är nybadad. Att jag har bäddat rent ( i alla fall snart) och min bok. Boken som fått så bra recentioner men som jag tycker mest känns seg än så länge. Hoppas på en stor förbättring på den fronten.

Eller så väntar jag med ovanstående och stannar i soffan en stund och ser på det nya avsnittet av Criminal Minds som kommer idag. Inte heller dumt. Speciellt inte när jag redan har tänt massor av ljus och mysat till det här hemma. Kanske tar ostbågarna som finns kvar sedan i fredags och smäller i mig bara för att det verkligen ska kännas som mys.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg