lek, hjärnan och förvandling

Dagen började innan klockan ringde och  när jag tittade på telefonen (väckarklockan) såg jag ett meddelande från förskolan. Två av Eltons lärare var sjuka så de bad oss som kunde att ha barnen kvar hemma, att ha det. De barn som ändå kom dit idag skulle delvis få vara på andra avdelningar. Så jag stängde av larmet och sov vidare. Skämt där, Elton var så klart redan vaken och några sekunder efter kom Svante också.

På förmiddagen var jag och ungarna på Spira. Det var så kul att se Svante, han var verkligen social och tog kontakt med andra bebisar. Elton däremot lekte själv trots att det var andra barn där som han kände eller i varje fall träffat innan. Men han var nöjd ändå.

Svante somnade i vagnen hem och jag strax efter. På eftermiddagen var P ute med godingarna och åkte pulka och då ringde de från röntgen och sa att de fått ett återbud idag och undrade om jag ville ha den tiden. Så där var jag halv sex. När jag skulle gå hemifrån sa jag till Elton att de skulle titta i mammas huvud. Då sa han. "Jag hoppas dom inte gröper ur för mycket hjärna". Sen fick jag förklara att det mer var som att ta ett kort där de kunde se inne i huvudet på.

Var hemma i tid för att mysa lite med dem i soffan och sen lägga mig med dem. Elton pratar ju mycket om döden. Idag sa han. "Den kvällen när du dör kommer jag bli väldigt ledsen mamma". Det kommer du bli och jag också. När de somnat tittade vi på en gammal vän till mig som var med i ett gör om mig program och hon blev så snygg.

Nu kollar jag på "Det okända". P står inte ut med att se det så han gick och la sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg