Att åka kollektivt

Idag åkte jag kommunalt till jobbet eftersom det är Mulle i morgon. 

På något sätt tror jag alltid att det ska bli lite mysigt. Jag köper med mig lite godis och en dricka och tänker att jag ska läsa en eller två tidningar.  

Verkligheten är en annan. Det är knökfullt på vagnen. Jag får en sittplats bredvid någon som luktar härsket och gammal fimp. Bakom mig pratar en galen person hätskt i telefon och framför mig hostar någon annan rakt ut i luften. När jag äntligen fått en bättre plats kommer en gammal man med käpp på och jag får ställa mig upp eftersom ingen annan gör det. Han tackar och säger att det inte hör till vanligheten att någon flyttar på sig. Jag får en annan plats efter ett tag och när jag kommer fram ligger allt åkamys kvar i väskan. 

Och. Jag som sa att jag skulle åka kollektivt framöver. Hur dum är jag?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg