Den dyra skräphögen

Fick en glad överraskning när jag kom till jobbet idag. Det är torsdag och inte som jag trodde onsdag. Hej och hå, nästan helg igen.

Vet inte om jag nämnt det men vår bil gick ju inte igenom besiktningen och igår var det dags för skräphögen att åka till verkstaden. När jag lämnat den ringde jag P för att fråga hur mycket han tyckte att det var rimligt att de lagade den för och vid vilken summa vi skulle skrota den. Som vanligt visste han inte utan höll med när jag sa att över 10 000 är den inte värd att laga.

Lite senare på dagen ringde han och sa att den gick att laga på två sätt. Ett bättre för 11.600 och ett inte fullt lika hållbart, då vi inte skulle byta bromsskivorna för 8600. Kände direkt att den kunde skrotas och att vi skulle titta på något annat men så tyckte inte P. Så vi la alltså 8 600 på en skräphög. Det känns verkligen som att kasta pengar i sjön. Jag känner ju att den är så pass kass att det bara kommer att gå sönder mer och mer men samtidigt kan vi ju ha den över sommaren och få lite tid på oss att hitta någon annat som passar oss.

Tråkig skitkostnad i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg