Tvåbarnslivet del 2 Avundsjukan och orättvisorna

Idag har jag som en galning farit runt i leksaksaffären under rasten. Här skull inhandlas presenter till kalaset som Elton ska på i morgon och till hans födelsedag som snart infinner sig. Det är minsann inte det lättaste det där med presenter och småsyskon. Elton kommer ju till sin stora glädje och till min stora förtret få det där efterlängtade vapnet han önskat. Men, hur avundsjuk kommer lillebror bli och hur mycket bråk kommer det att åstadkomma mellan dem. Jag tror gigantiska fajter och köper ett litet till lillebror också plus ett till mig för jag tycker minsann också att det verkar kul. Så i stället för en arg och avundsjuk lillebror kommer jag få en storebror som tycker det är fruktansvärt orättvist att lillebror får ett vapen när han bara är två år medan han minsann fick vänta tills det att han fyllde fem och det känns såklart lite sorgligt eftersom det är hans dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg