Känslan av helg

Fredag eftermiddag och så snart jag kan med, lämnar jag jobbet.

Har varit otroligt produktiv idag. Haft lagt in en veckas minnesanteckningar i datasystemet
haft ett rekommendationsmöte
Haft två elevsamtal
Pratat med en mamma gällande ungdomens rekommendationer
Pratat med socialtjänsten om en ungdoms rekommendationer
Plus lite andra småsaker.

Jag är väl värd helg. Familjen är redan på landet. Jag är laddad för tacos och fredagsmys och jag längtar efter mina ungar. Hann ju inte träffa dem igår och pyttelite i morse. Så gottit var det. Berättade för Elton att det var 1 april, lurades med honom och Svante och blev själv "lurad" massor av gånger innan jag hann iväg till jobbet. Som att det kröp en myra på min rumpa och jag fick en smisk av flugsmällaren. Vilket kommer sig av att Svante igår insåg att det var myror inomhus och fick panik. Men med lite bra pedagogik, flugsmällare och kunskap om att han kunde döda myrorna går han nu omkring och säger att han ska döda med flugsmällaren i högsa hugg. Gosigt värre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg