Det där med sjukdom

En inte så rolig helg. P och Svante har åkt till landet medan jag och Elton är kvar hemma. Men, tyvärr inte för att ha massa roligt för oss, utan för att Elton är sjuk igen. Tycker så synd om honom. Feber, ingen aptit och kräks av febern. Lite synd om mig också som får torka spy, passa upp och hålla mig inne och se barnprogram mer än vad som är sunt. Just nu sover han min fina unge och jag hoppas han får lov att göra det en bra stund. Jag hoppas också att den gör att han snart mår lite bättre.

Igår kväll hängde jag på vårdcentralen. Eftersom jag haft ont i halsen en längre tid var jag orolig att jag gick omkring och bar på något som om och om smittade Elton men så var det inte. Mitt halsonda berodde på ett virus och inte något annat. När jag precis slagit mig ner där på vårdcentralen kom Linda G in. Hon hade ont i bröstet/hjärtat, en smärta som gick ner i armen och fick fingrarna att svullna. Medan hon slussades mellan Ekg, läkare, test för blodpropp och läkare igen satt vi där och umgicks. Det blev riktigt trevligt och speciellt med tanke på att ingen av oss fick riktigt dåliga besked. Hennes verkade mer bero på allergimedicin i samband med ångest/stress över jobbet än med hjärtat.

Nu börjar mitt lilla hjärta röra lite på sig här i soffan och det är dags för mig att ladda datorn. Så jag avslutar och hoppas att i varje fall du har en härlig helg.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg