2017 Förändringarnas år

Ett av mina nyårslöften vad gäller förändringar handlar om HÄLSA. Jag vill maxa min livslängd och mitt må bra under den tiden. Jag vill vara med så länge det bara går och kan jag göra något för att det blir så tänker jag göra det utifrån vad som är rimligt såklart.

En del i det är ju självklart träning. Dock har ju året börjat med sjukdom och träningen har liksom liggas i träda. Men håller på att återupptas, för jag vill ju vara så stark som möjligt och med så lite krämpor som möjligt min tid.

En annan del är ju kosten så klart. Vill äta så bra mat som möjligt få i mig rätt näring. Minns med längtan tillbaka till våren då vi åt jättebra vilket medförde att jag kände mer pigg och orkade göra mer saker på ett lättare sätt. Men tvärt emot vad jag tänkt mig gör sjukdomen så att kroppen längtar efter skit så i stället för att fylla på med bra och har jag i stället ökat konsumtionen av skit. Men både träning och kost kommer så snart jag mår bättre att förändras, hoppas jag.

En annan sak är huden. Jag har tagit bort hudflikar på ryggen och varit på konsultation gällande prickarna i ansiktet. Idag ska jag boka tid för att operera bort dem. En annan sak med huden är Rosacea. I de skoven är det jobbigt och psykiskt påfrestande. Inte så att jag bryr ihjäl mig men det känns liksom inte riktigt fräscht och det sticker och svider lite. Sen ser man inte helt kul ut heller även om det mer sitter hos mig än hos andra.  Så ytterligare en sak är att ta reda på vilka produkter min hud fungerar bra med, hur jag ska kunna förebygga skov och hur jag ska kunna hålla den ren och fräsch. Den ska ju finnas med under hela livet och då kan jag ju ändå göra mitt bästa för att se så fräsch ut som möjligt.


I flera år har jag läst om produkten. En produkt som liksom fäster i pormaskar och drar dem ur huden. Så här om veckan beställde  jag hem några stycken och har nu provat två gånger.


Jag har endast provat två gånger så jag kommer inte uttala mig om den ännu, men den känns skön även om det tar en stund innan den torkar. Här är jag i morse.



Sen försöker jag ta vitaminer varje dag. För att bli piggare

Komma ihåg att ta med Levaxin. Väldigt viktigt för både fysisk och psykisk hälsa och hud.

För ett par veckor sedan köpte jag denna scrublermask. Den är säkert kanonbra men inte för någon med Rosacea. Hade jag läst på lite innan hade jag vetat att de inte rekommenderar vare sig lermasker eller peeling i form av kornigheten för personer med rosacea. 


Samtidigt köpte jag denna mjukgörande fukt mask som man kan ha över natten. Kanonhärlig. Aloea är tydligen också bra för rosacea och jag tyckte den kändes väldigt härlig. Jag hade ett lite skov och förkylningstorrhet men kände att det blev mycket bättre efter en natts användning. 


Igår köpte jag det här serumet som jag har läst rekommenderat från flertalet tidningar på grund av att det har tre effekter, skyddar, stramar upp och fyller ut. Använde det igår kväll och i morse och det kändes väldigt skönt att ta på i alla fall. 

Sen förra veckan köpte jag lite skimmer för att fuska till mig lite lyster trötta torra dagar. Och det gillar jag verkligen.


Nästa inköp kommer bli nya rengöringsprodukter, har två som jag har läst mig till och fått rekommenderade så ett av dem blir det. 

Återkommer med vilka och vad jag tycker om det jag redan börjat använda. Tänker att det kan vara lite bra för dig också, kanske att samma saker fungerar för oss. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg