Inte ens lika lycklig

För kanske tio år sedan läste jag en forskningsrapport gällande lycka och barn. Den påvisade att man vare sig blev mer eller mindre lycklig av barn utan jämt race. Något som jag hade med mig när jag själv valde att skaffa barn. Nu läste jag en ny rapport idag som visade att man faktiskt som förälder var mindre lycklig än de som inte hade barn, speciellt för kvinnor som levde i heteroförhållanden. Lyckan är minst när man har småbarn och tonåringar men ökar sen ju äldre barnen blir. 

Tror inte det stämmer för mig för även om inga kan göra mig tröttare och argare än mina barn finns det inget som kan göra mig lyckligare än dem heller. Så det så. 


Här är killen som vänligen sa att jag fick pussa honom hur mycket jag vile. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg