Välkommen 2017

Årets första dag och årets första inlägg.

Tänker ändå börja med gårdagen. Så glad att jag fira nyår med det vanliga gänget. Det var otroligt mysigt, givande och tankeväckande. Många fina ord sades och mycket klokhet från oss alla eller i vart fall från delar av oss. Vi summerade året som gått och lät andra få höra det vi hoppades av året som påbörjades där under kvällens skålande.




Årets första bad.

Har stor förväntan på det här året. Jag hoppas det kommer att gå i förändringens tecken på så många plan.

Det första jag planerar att ta tag i är att ringa hudmottagningen i morgon för att ta bort hudflikar och två födelsemärken. Det är något jag tänkt på att göra sedan Elton kom och jag fick dem, alltså i fem, snart sex år. Sen kommer jag att sluta mitt nuvarande arbete och börja på mitt nya. Ska bli kul både arbetsmässigt (hoppas jag) har många tankar gällande hur man kan förbättra och få det att flyta på behandlingsmässigt men det ska också bli kul att se vad jag kommer att få ut i lönekuvertet och speciellt månaden därpå då jag kommer börja ha beredskap. I övrigt den här första månaden ska jag lägga tillrätta kosten igen, den har varit bedrövlig sedan någon månad tillbaka och komma igång och träna efter all sjukdom. Har inte varit på gymmet på två veckor och det känns både fysiskt och mentalt. Sen kommer jag också träffa läkaren i morgon för att få nya sömntabletter och med lite sömn känns saker bli mer möjliga. En annan sak vi ska göra i veckan är att åka till Örebros äventyrsbad. Kommer bli en dagstur endast men det känns som det kan bli väldigt mysigt.

Det sägs ju att året fortgår som det börjat. P har sovit hela dagen, både hos Maria och Martin på soffan och sen hemma på soffan. Han klagade över att han var såååå dålig och hade feber och när jag bad honom ta tempen hade han 37,5 den stackaren (det var ironiskt). Han var sååå sjuk att han inte ens klarade av att lägga barnen. Däremot har jag och mina ungar haft en fantastiskt mysig dag. Knappt något bråk och sen tittade vi på de två första filmerna i Harry Potter, eller Harry Pottman som Elton envisas med att säga fel. Han är Harry, Svante är Ron, jag är Hermoine (eller vad hon heter) och P var Valdmort (den onda elaka), ha ha. Visste inte om han var tillräckligt gammal för att se dem men då min sömn ju varit skit sista tiden och det inte blivit så mycket i natt heller körde vi tv race. Så jag måste säga att min dag var bra, mysig och härlig med ungarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg