En händelserik dag

Uppe tidigt som alltid. P skulle med Elton till läkaren för att testa mot tbc eftersom hans farfars fästmö har det och hon träffade ju Elton i mars. Det är säkert inget men säkert vet vi inte förrän på torsdag. När de är borta skulle jag i väg ut och springa men jag blev fast i läsning omlandet Armstrong och hans doppning och kom inte i väg förrän de stod i dörren. Testet hade i vart fall gått bra. Även mitt springande gick bra och jag sprang gick i fyra kilometer. På väg tillbaka passerade jag en flyttning och min vana trogen titta jag lite extra eftersomThomas i ett annat liv arbetade som flyttare och vad fastnar mitt öga vid om inte Thomas.
Blev stående med honom en stund, väldigt glad för att, även om jag var röd och svettig ändå hade helt nya träningskläder. Och han har ju ändå varit van att se mig svettig och röd. Fick uppdatering om hans och de andra killarnas liv. Han bodde på Linné och hade blivit pappa i mars förra året, Magnus bodde med sin tjej sominte låter honom göra något i Kungsbacka, Stefan är som alltid och hand fru vill skiljas efter varje fest medan Lasse driver en fruktgrossist. Han visade kort på lilla dottern och berätta hur han äntligen vuxit upp. När jag ska gå slänger jag ur mig "ha det bra och vi springer säkert in i varandra på en lekplats någon dag. Då börjar han fråga ut mig om vilken jag brukar gå till och vilken gata jag bor på. Tror inte det är bra att träffa honom på lekplatsen, han är alldeles för farlig för mig. Men mötet satte igång många tankar på gamla minnen och känslor.
Hemma igen var det snabbdusch och ombyte för att gå till slottskogen. Jag berätta att jag träffat Thomas för P som tittade extra noga när vi gick förbi flyttbilen men denna gång utan att se honom. Kanske anade han gamla känslor även om jag inte tror mig sagt något speciellt om honom. Hade picknick, var på barnenszoo och sen ham för att åka till jobbet. Även på jobbet har det hänt mycket men det är ju som det är och påverkar mig inte så mycket. Nu är klockan massor och det är dags för sängen. Så tills jag skriver igen, ha det bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg