Tillbaka i vardagen

Så är den stora jobbdagen här och det känns okey. Regnet öser ner ute och det är totalgrått. I morse var vi på barnmedicin. Farfars fästmö har visat sig ha tbc och eftersom de träffats och han även träffat farfar ska vi göra en test nästavecka för att utesluta smitta hos lillkorven. Skulle han vara smittad skulle jag, helt obefogat, aldrig kunna förlåta farfar som det känns nu. Men troligtvis är han frisk och kry. P är och spelar golf och har Egon med sig. Hoppas han inte fryser ihjäl av att bli blöt. Egon alltså    .
Igår var jag på Bar himmel med Lena, mycket trevligt och kanonservice. Det enda jobbiga är att lämna Elton som blir helt förstörd när jag går. Han är så mammig nu. Undra hur det blir nu när jag ska vara borta ända till i morgon natt. P berätta att Elton gått till dörren igår och pekat sagt där och mamma, eller Nanna som han säger.

Har jag förresten berättat att han börjar säga till även när han ska kissa nu, och att Ann vill göra det på pottan. Jobbigt när man är ute och får säga till honom att kissa i blöjan. Han slår sig på blöjan och skriker däää upprepade gånger. Han är så duktig min lilla kille.

Nu vaknar han snart så jag passar på att avsluta innan. Hej så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg