Genus

Idag har jag blivit ARG flera gånger.

Först satt vi på lunchen och pratade och då kom det upp om föräldraledighet. Det har ju varit tal om att pappor ska få flera av dagarna öronmärkta till sig. Bra tycker jag. Dela det så att mamma och pappa får lika många dagar var.

Kan säga att det var ett par mammor där som inte höll med mig utan tyckte att det var en familjeangelägenhet. Det eftersom man fick så lite pengar. Kunde jag trots allt inte hålla med om. Vi har liksom möjlighet att vara hemma med vår bebis och ändå få relativt bra med pengar för det. Verkligen lyxigt och inte många andra om ens någon som har det lika bra som vi i Sverige. Det är bra för kvinnors framtida löneutveckling samt för barnet att bägge är hemma lika mycket. Men då tyckte de att de skulle ha lika mycket pengar vem som än var hemma. Hej dumhuvuden, om jag får säga så.

och nu på FB

Nu väntar jag bara på svar för jag har laddat med bra genusammunition men hon verkar ha stängt ner för jag har väntat länge nu.


Kommentarer

  1. I bland undrar man varför vissa kvinnor så starkt måste förnekaexistensen av ojämlikhet

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg