Lite bra och lite mindre bra

Sista oktober och tiden går så otroligt fort. Svante har fått sin för första huggtand, som uttänkt för Halloween. Det var inte kul att lämna Elton på förskolan idag. Han ville absolut inte dit och sa att han inte tyckte om en kille som vill leka med honom, och han tycker inte om när han jagar honom. Jag berättade om det för fröken som sa att de lekte jättfint ihop.

Sen gick jag och körde Pilates, gick på stan och gjorde slut med otroliga mängder (för mig) pengar. Köpte en kappa, två tröjor, skor och en mössa.

När jag sedan hämtade upp Elton såg han ut som han hade gått all in på Halloween med flera rivsår från ena ögat och ner på kinden. Och då var det den killen som jag hade pratat med fröknarna om som hade gjort det. En fröken hade varit precis bredvid och hon sa att det var helt oprovocerat. Kommer nog bli lätt att få honom dit nästa gång. Eller inte alls.

Sen var jag och Elton på graven och efter det har vi ätit middag, firat Halloween och skrämt de få stackarna som kommit hit för godis. Elton var i alla fall nöjd med dagen.


Kommentarer

  1. Vad söta de är!! Stackars E som råkade ut för den idiotkillen!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg