Tankar om förskolan

Vilken härlig dag vi haft idag.
 På förmiddagen/morgonen var jag och Elton på förskolan för att fotas, i alla fall han. Det var en jätterolig fotograf så Elton kommer nog inte se ut som en kopia av gråtande barnen denna gången.

Vet inte om det är för att jag är med, men Elton blir annorlunda när vi kommer in på dagis. Han får till och med ett annorlunda och mer tillbakadraget kroppsspråk. Det är som att han visar att han inte trivs, men samtidigt det kan ju bero på att jag är med. Det jag ser är att det är jobbigt för honom som är så verbal och pratig och de andra inte alls pratar på samma sätt. När han pratar, pratar de liksom inte tillbaka. Jävla bajsungar och vuxna. I alla fall tyckte han det var okey att fotas och skrattade gått åt hon som tog bilderna. Han ville knappt gå därifrån.
Efter det gick vi på stan, köpte kläder till ungarna, halloweensaker och mat. När vi kom hem la jag Svante en stund medan Elton och P var ute och lekte en stund. När Svante vaknade bakade jag tekakor och sen kom de andra hem, vi åt middag, drack lite vin och hade det gott.

Kommentarer

  1. Ohh vad fin Elton ser ut. Jisses jisses, lillikillen som går! Har inte fått filmen att funka på paddan, får kolla i morgon på datorn :-).

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg