Så passerar den här dagen också

Fy fan för förkylningar.

Vaknade strax efter tre i natt och var övertygad om att detta var förkylningen som skulle komma att ta död på mig. Som tur är kändes det något bättre när jag vaknade på morgonen och jag lever faktiskt ännu.

Hoppade lätt över att vara hemma och vila och åkte i stället till jobbet för att vila upp mig. Vi hade eller rättare sagt skulle ha kollege idag. Men, vi var bara fyra på plats på grund av att det var tvunget att vara personal på avdelningen då det var lov samt en kurs som flera stycken gick. Väldigt bra start på kollegiet. Sen blir det inte bättre av att vår chef säger att vi ska ha MI handledning halv elva och därför inte kommer hinna med så mycket eftersom vi skulle ha vanlig handledning klockan ett. Så vi fyra jäktade på och hoppade över en hel massa för att vara färdiga till halv elva. Men som jag trodde och sa, det var ingen MI handledning utan den skulle vara på tisdag och när sen vi tappra satt där och väntade på vår handledare dök ingen alls upp. Så efter tjugo minuter ringer vi upp honom och får veta att han är bokad till nästa vecka då vi inte ska ha kollegi, vi inser och att nästa gång också är insatt en vecka då vi inte har kollegi och på en tisdag till råga på allt istället för onsdagen innan. Men jo, det känns väldigt proffsigt och inte alls rörigt.

Sen åkte jag i varje fall hem. Och kors i taket jag fick sova en timme medan P hängde med barnen. Sen tog jag ett mysbad med ungarna. Tända ljus och man tror vi ska ha gott ihop. Istället för jag skälla på Elton hela tiden för att han inte ska skvätta ut allt vatten, för att han inte ska göra bomben i badkaret och för att han inte ska göra bomben på Svantes huvud. Mycket mysigt, det förstår du va?

Efter det åt vi glass och kollade på Umizoomi, Eltons favoritprogram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg