God fortsättning!

Bästa dagen.

Julafton i all sin härlighet men idag, vilken härlig dag vi haft. Elton som verkligen blev själaglad över paddan han fick igår har nog knappt släppt den ifrån sig på hela dagen. Han har laddat appar, spelat och bara njutit av att ha sin egen padda. Fri tillgång hela dagen, precis som utlovat.
Jag sov till nio, myste lite, var på stan med Svante och sedan hem till mamma där Sandra och Alma var. Mat, samtal och lite bekväm samvaro. Helt utan någon som helst irritation, vilket lätt kan uppstå efter intensiv närhet med sin familj. Inte ens mammas mutter fick igång mig idag. Måste vara yogan. Körde ju 12 dagen idag, då jag hade två dagars uppehåll när jag verkligen inte fick till det tidsmässigt.

Sa också till Per idag att jag inte kommer följa med till fjällen, jag kan inte få ihop det med jobbet. Jag kommer att vara borta två dagar under tre veckor och därefter tre veckor den fjärde. Blir lite svårt att ta semester en vecka efter det. Han tog det bra tror jag. Även om jag hatar att de ska vara en vecka i fjällen utan mig. Jag undrar hur de kommer äta, sova och frysa. Men, men. Ellinor är med och jag hoppas hon tar lite ansvar över mina ungar också. Ska be henne lite försynt om det under morgondagen.

Nu ska jag läsa lite till innan jag går och lägger mig. Får sovmorgon i morgon också. För sedan är det ju jag som börjar jobba.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg