Gylle tider

Har gosat ner mig i soffan och ser på tv. Inte varje dag det händer. Men det är en intervju med Gesle och jag kan inte riktigt låta bli att titta. Minns fortfarande när han sjung sig in i mitt liv. Tror det var vintern 81-82. Då som nu var jag ensam i en soffa. Och han drabbade mig. Tyckte han var den absolut sötaste där han stod med sitt blonderade hår, sina bruna ögon och med texter (som var snudd på oanständiga för ett barn) om kärlek och sex. Var så glad att jag satt där själv och tittade för hade någon annan kommit in hade jag nog inte kunnat med att sitta kvar. Alldeles för intimt för att dela med sina föräldrar.

Om två år är Elton lika gammal som jag var då. Tänk att han kommer ha saker han absolut inte vill att jag ska dela, saker som han tycker känns privata för honom. Konstigt, delar utan tillgång och det är väl så det lite grann ska vara.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg