Hundfri helg

Och swish så var det måndag igen. Har varit hundfri från i fredags och fram tills vid fyra tiden idag, så den tiden har utnyttjats till max.

I fredags var vi ute och lekte med vår granne Kevin. Träffade dem dagen innan. Han är 18 månader men sorry för oss, han börjar på dagis i dag, så ingen ny lekkamrat till dagarna när vi är hemma.

Lördag inte lika kul. Jobb hela dagen. Men det var lugnt så jag ska inte klaga.

Söndagen däremot maxade jag. Redan klockan åtta var jag och resten av familjen på Franska kaféet och åt frukost. Därifrån åkte vi direkt till Bauhaus och köpte en matta jag såg innan jul och som jag ville ha redan då. Den ligger nu under fåtöljen och fotpallen. Kan säga att det blev jättefint  när den väl kom på plats och inte nog med det den håller också möblerna på plats så att jag slipper ställa dem tillrätta hela tiden. Mindre jobb för mig alltså. Sen införskaffades även lite julsaker som var på 70% rea. Världens sötaste tomte bland annat. Efter det begav vi oss till IKEA och köpte nya lampor. Även dem tittade vi på innan jul och bestämde oss för att köpa när vi väl tagit ner julsakerna. Och tur för oss för även de var nedsatta i pris och kostade nu bara 200 per styck. Eftersom vi har så smala fönsterbräden är det inte så lätt att hitta några som passar. Sen sov vi middag och på eftermiddagen var vi på julgransplundring i kyrkan. Kan säga att låten "grinollar är vi allihopa" mest stämde på Elton. Han ville inte alls dansa runt granen utan han satt som en liten babianapa på  mig. Inte lika lätt att dansa med en klump på sig och inte bara svårt utan svettigt också.


Idag var vi uppe redan vid sex. Tog ett bad och tog oss iväg till öppna förskolan. Elton åkte lite rutchkana och resterande tid tillbringades mest med att hälla upp "faft" (saft) i plastmuggar till mig. Han satt på en liten soffbänk och så fort någon kom och satte sig bredvid honom gick han förnärmad därifrån och tittade omväxlande på det andra barnet och mig med en väldigt förorättad min. Sen var vi med lite och sjung och dansa innan vi tog oss vidare till Mc Donalds för lunch. Där träffade vi Jonas min gamla klasskamrat. Även han hade blivit pappa. Igen. En liten William på ett år. Det var trevligt att sitta där och snicksnacka en stund. Få höra lite om honom och om hans liv. Sen vidare till fotoaffären för att prata lite med dem om ett objektiv jag har som inte fungerar och inte har gjort det sedan i somras. Jag har fått samma felmeddelande tidigare och kom ihåg att det inte var något jättesvårt fel men denna gång var det än lättare. Objektivet stod på fel siffra, så det var bara att snurra ett steg och sen fungerade det hur bra som helst. Hatar mig själv lite för att jag inte har tagit tag i mig själv och fixat det innan. Men nu är det gjort och jädrar vad jag ska fota macro nu. På väg hem sprang jag in på H&M och köpte tre tröjor på fem minuter. Elton somna på väg hem och när han sovit färdigt kom mamma och pappa med Egon.

En filätande Elton

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg