Lek, kontakt och spruta

Fullt ös, och vilken tur, för annars hade jag nog somnat. Har hållit igång hela dagen som du kanske förstod av förra meningen. Somnade inte förrän sent igår men det tog liksom inte lillkillen någon hänsyn till i morse, när han tyckte att det var bra att vakna lite efter sex. Man kan lätt säga att det tyckte inte jag.

Några minuter innan nio stod vi utanför öppna förskolan och där inne åkte Elton rutschkanan ungefär 50 gånger, han hade saftkalas (lekte att han hällde upp saft från en termos ner i glas), körde runt som en galning med en sulky (var mkt rädd att han skulle kollidera med någon annan än mig och avslutade med att sura igenom sångsamlingen då han inte fick leka med polisbilen.

Efter det ett besök hos mor och far. De ville ha hjälp med att stoppa i en kontakt i en förstärkare och de tyckte att deras stela kroppar inte riktigt fick till det. Men när jag kollade efter hade de lyckats hur bra som helst själva.

Därefter hem för en snabb vila innan det var dags för en lång promenad med Egon följt av ett besök på lekplatsen där Elton återigen tog sig an rutschkanan ett femtiotal gånger (och jag lika många för i den får han inte åka själv) samt att han åkte tåg, gunga och hoppa in och ur ett leksakshus fler gånger än vad jag kan räkna.

Under kvällen har jag varit och vaccinerat Egon. Jag ringde och sa att jag ville ha en veterinäration men som tur var förstod de mig ändå. Stackars Egon är så rädd när vi kommer dit att han bara skakar men så cool när han tar sprutan att han inte rör en min. Älskar den lilla fluffiga hårbollen så otroligt mycket. Han hade gått upp också så han väger 2 hg mer än vad han någonsin har gjort. Ingen fara alls men kan tänka mig att det är all mat som han får som inte Elton äter.

Sedan ett par timmar sover resten av familjen och jag sitter och håller på med foton. Det tar tid kan jag säga men jag börjar få ordning på 2011. Bara lite mera kvar efter det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg