BVC och skulden

Haft en härlig dag. Sol, värme och slappning. Underbart.

Har varit på BVC. 75 cm lång och väger strax över 9 kg gör min lilla kille. Han ligger två variabler över på längd med normalstandard på vikt. En lång och smal kille. Trots att han är pigg och mår bra kände jag mig dålig eftersom han inte vägde mer. Har jag inte fått i honom tillräckligt med mat. Dålig mamma. Eva (vår barnmorska) tyckte vi skulle arbeta mer för att få i honom riktig mat. Men hade hon suttit med vid en måltid hade hon insett hur svårt det är. Sen har han inte heller börjat ljuda. Dålig mamma som inte stimulerar hans språk tillräckligt. Inget hon sa, men givetvis så jag kände det. Skuld, denna mamma skuld som hela tiden finns med en från det att det lilla livet ligger där helt hjälplös i mina armar.

Efter det hälsade jag på hos mamma. Tänkte att vi skulle ses ute och ta en fika men hon ville hellre att jag skulle komma dit med ett par frallor så det gjorde jag. Tvingade i Svante mat. Bra mamma. Han fick amma efteråt. Dålig mamma.

Sen var vi hemma och slappa ända tills P och Elton kom hem. Sen var det full fart fram till åtta. P var iväg och sprang och vi lekte, badade, läste, skällde (på Elton som tryckte till Svante) några gånger.

Nu sover alla killar och jag njuter av egentid genom att baka frallor till min härliga familj. Hoppas de kommer att gilla dem. Efter det ska jag titta efter något nytt roligt recept på bröd. Önskar att jag varit lite hungrig så jag hade kunnat stoppa i mig ett nybakat bröd också men känner mig inte alls hungrig. Det är skönt med mörkret som kommer och tystnaden när alla sover. Hör mina tankar och de säger till mig att titta om det finns någon arbetsplats där jag kan tänka mig att jobba framöver. Tror jag vill ha vanliga arbetstider igen. Annars har jag också reflekterat över att det är Åhlens som säljer de bästa padsen för att ta bort smink. De smular inte och luddar inte. Gillar dem klart bäst. Jag har tagit bort nagellack och ska måla mina tånaglar. Det är sommar som sagt var. Kanske även ska ta och använda epilatorn lite på mina ben. Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg