Inte bästa dagen

Denna dag går inte till historien som den bästa någonsin direkt.

Började dagen med ett mindre bråk med P över Eltons regnkläder som skulle med till dagis.

Sen har jag skällt på Elton hur mycket som helst. Det är verkligen tråkigt. Men eftersom det regnade ute var vi inne efter att vi sovit och Elton hade väl överskottsenergi som skulle ut på något sätt och det gjorde den. Han la sig på Svante, sparkade honom, slog honom, tog hans leksaker, kramade honom för hårt, tryckte till honom och jag vet inte allt. Det var så mycket att jag inte ens hann påbörja någon aktivitet för att distrahera honom. Sen bråkade vi vid maten. Han var hungrig och önskade själv pasta och fiskpinnar, så det gjorde jag iordning. Men när maten var färdig ville han inte alls komma och sätta sig vid bordet utan i stället slänga runt med bilarna i köket. Jag sa att han fick vara på sitt rum om han inte ville sitta med vid bordet och äta. Han ville inte vara på sitt rum utan fortsatte slänga bilar. Jag tog alla bilar och la undan och lyfte in honom på rummet. Han prövade att gå ut lite. Jag hotade att han inte skulle få bilarna mer i dag om han inte stannade på sitt rum eller valde att äta. Han stod på sitt rum och skrek. Tillslut kom han ut och satte sig och åt. Dock inte fiskpinnarna. Samt att han slängde hälften av pastan på golvet. Den fick han plocka upp själv annars fick han inte smaka på Svantes ella kitchen.

Sen kom P hem sent. Halv sju. Vi åt och sen bråkade vi också. Jag skulle skriva en ansökan och sa att jag tänkte gå iväg och sätta mig någonstans. Han tyckte att jag skulle vänta tills barnen somnat. Jag blev vansinnig och kallade honom en idiot, kommandora och bitterfitta. Tog på mig, skrek att han inte brydde sig om mig och Fuck you. Slängde igen dörren och gick.

När jag kom hem efter nio var Elton fortfarande uppe. Snällt eftersom han ska upp tidigt i morgon. Idiot. Jag sa inget om det. Nu är vi vänner igen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg