Härliga måndag

På ett sätt och på ett annat inte. Syster har åkt hem men för mig är det ju som om hon åkte för flera dagar sedan. 

Men till det bra. I morse när jag varit vaken en stund och kollat vädret (regn) bestämde jag mig för att det var en bra dag för oss att åka till borås djurpark. Tänkt och sagt ( med endast lite protester från P var vi på väg strax efter nio. 

Trots regn hade vi en jättehärlig dag. Det blev ännu bättre av att Svante sov nästan hela vägen dit och på väg hem. På tal om sömn så somnade Svante efter endast två skrik omgångar i kväll. Tillbaka till djurparken. Vi såg alla möjliga djur men det roligaste var nog björnen och speciellt med tanke på att jag och Elton har läst om björnar de senaste kvällarna. 

Väl hemma lämnade jag barnen med P och gick ut och klippte gräset med den vanliga motorgräsklipparen. Sen ringde vi och bjöd ner P's mamma till helgen så att hon kan passa våra Goa ungar medan vi bygger en ny port och byter rutten panel. 

I morgon åker vi hem. Ska bli härligt. Kul för Elton att träffa barn, det kommer svämma över av bilder i bloggen och jag ska baka en ballerinacheasecake. Sen får vi se hur den blir. Låter otroligt gott i alla fall. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg