Fem plus


En kanondag verkligen. Den började ju med att jag hörde den här godingen säga mmmamma när P bytte morgonblöja.


Sen bara flöt den på (trots att jag fick ro som f*n för att det skulle bli så). Bara några småbråk med Elton som snabbt tagit slut när han kommit på att han vill samarbeta istället för att bråka, knappt några tjyvnyp från Elton på Svante.

Vi började dagen med att relativt fort bege oss till Slottskogen. Där åkte vi röret, jag och Elton. Jag som varit så "rädd" för det insåg att det faktiskt var rätt kul. Sen åkte vi lite häst.


Hoppa studsmatta. Åkte Valenkanan.


 Balanserade och spelade fotboll.
 Därefter begav vi oss vidare för att leta upp den någongång nämnda "poolen" för barn (20cm vatten). Vi hittade den tog av oss skorna och gick omkring tills fötterna frös till is. Därefter tog vi en glass och begav oss hemåt.

Efter att vi spelat bajsspelet ett par gånger stoppade jag bägge i vagnen och gick ut igen. Elton somnade efter fem minuter och Svante när vi var tillbaka inne igen. Sen hade jag en och en halvtimmes egentid (även om den var uppdelad för att Svante vaknade till och snutta ett par gånger).

Vid halv tre kom mamma och vi gick till förskolans sommarfest. Här nedan ser vi Elton som sista person på grund av sitt efternamn gå upp och ta emot ett papper, en pappersblomsterskrans och en blomma. Han ville självklart inte att de skulle sätta på honom det.
 Vi hade picknic med hembakade släta bullar och banankaka
 När vi kom hem tog Elton på sig kransen och blomman
 Provade mina skor och slickade sig om läpparna
 och käkade massor av korv och makaroner.
 Efter det mysade vi ner oss i soffan, lät Svante somna, och kollade på en film innan det var dags att sova.

Lillkillen. Vi måste ta bort hans middagslurer för han kan verkligen inte somna på kvällarna. Han försöker och försöker men det går inte. Det är bara så svårt att ta bort dem för han är ju så väldans trött på dagen. Men vi får testa igen. Bra att det är sommar och ingen dagis han behöver vara pigg på. Han har bara två dagar kvar. Det är inte mycket det.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa. Hämtade ut fem nya böcker idag och jag har säkert tio från innan som jag ännu inte har läst. En dag!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg