Schysst arbetsfördelning

Dagen innan vi åker ner till landet för att ha det som vår bas under resten av sommaren. Det är mycket att tänka på och mycket som ska ordnas innan vi åker. Till exempel tycker jag att lägenheten ska vara spotless när vi lämnar så det känns bra när vi kommer hem.

Nu ska jag berätta vår arbetsfördelning under dagen. Känns den schysst?

Svante vaknar strax efter tolv och sover hos mig, snuttar och ammar.

Vid två lämnar jag över honom till P för att vila mina bröst. P lägger honom på bröstet så att han ligger där och skriker och stör både mig och Elton. Tio minuters skrik senare tar jag tillbaka Svante så att han fortsätter snutta och amma.

Vid halv sju går P och Elton upp. Efter att jag bett P tar han Svante en stund också. Jag går upp strax innan åtta. Då har dom ätit frukost.

Jag tar på, borstar tänderna och gör i ordning barnen och mig själv. En stund innan halv tio tar jag bägge barnen och går på playdate. P ligger i Eltons säng och sover.

Vi är hemma vid halv tolv. Svante sover. Jag tar Elton och går på bio. Vi kommer hem kvart över två. Svante har precis vaknat och fått mat.

Jag ammar.

Tre åker jag iväg. Per har bägge barnen. Han ger Elton mat och låter honom somna i soffan.

Lite innan fem är jag hemma igen. Ammar och ser till att Elton kommer upp. Tar bägge barnen och går ut så att Elton får cykla. Vi är hemma vid sex. Per lagar makaroner.

Jag städar upp Eltons leksaker och leker med honom och Svante. Halv åtta lägger jag Svante. P läser för Elton.

Åtta sover Svante. Jag dammar och städar. P lägger Elton. Kvart i nio går P därifrån och jag skriver surt här.

Tänk vad han bidrar. Glömde säga att jag tvättat två tvättar också.

Kommentarer

  1. Tror ni behöver ett familjeråd. Låter inte alls schysst!! :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg