Sköna dagar

Vilken härlig dag jag haft. Men jag börjar med att berätta om tisdag och onsdag.

I tisdags träffade jag Maria på en fika i Haga. Vi möttes utan barn och det var så härligt. Att kunna ha en konversation utan att den avbryts varje timme. Hade det inte varit för P skulle det inte blivit av. För i min värld fanns det inte på kartan att inte barnen skulle vara med om han inte föreslagit det. Och när jag föreslog det för Maria blev hon lika chockad hon också. Fanns inte heller i hennes värld. Men skönt var det som sagt var. Annars gjorde jag inte så där massor av saker.

I går började dagen på BVC. Oron efter att både mamma och P´s mamma kommenterat Svantes andning fick mig att börja fundera på om korven hade fått astma. Så BVC på morgonen och en stund senare var vi på barnmedicin. Men det var inget fel på honom. Han är bara en sådan modell som andas lite högljutt. Väldigt skönt. På eftermiddagen åkte vi ner med två trötta barn. Gjorde allt för att Elton inte skulle somna för från och med igår får han inte sova middag längre. Men det spelade ingen roll hur mycket jag kämpade han somnade en kort stund ändå.

Idag har jag hängt med mina goa barn och mamma i Varberg. Vi har varit på en kanonfin lekplats. Ätit god mat och lekt på torget. Bättre blir det knappt. Nu på kvällen har jag och Per dragit ner panel och satt upp ny. Det kommer att bli så fint, någon gång. Ska se om du kan få lite bilder men eftersom vi är på landet tvivlar jag på att de har hunnit igenom innan jag ska gå och lägga mig.

Hoppelihopp

Gillar inte gamla bilar i vanliga fall men den här...Skulle jag till och med gilla att åka i.

Elton slänger sig ner för hopprutschkanan

Elton i hoppborgen.
Inga bilder på Svante idag men så blir det när han bara hänger i vagnen hela dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg