Slutet på veckan

Hej Fina!
Jag som resten av världens tv-ägande och fotbollsintresserade befolkning har slagit sig ner framför tv:n för att se finalen mellan Tyskland och Argentina. Blev glatt överraskad att den startade nio och inte tio, eftersom vår färja över till Danmark går redan klockan åtta i morgonbitti och det tar ju sin tid att få färdigt allt innan vi ska iväg.

Idag har varit både bra och jobbigt. I går somnade Elton inte förrän tio så han sov länge och fick inte sova middag idag. Det medförde att han var trött och jobbig som bara en treåring kan vara under eftermiddagen och kvällen. Svinjobbig alltså. Sen var jag nog själv också lite trött eftersom jag var själv med dem under dagen då P var iväg och spelade golf. Skönt för honom lite jobbigare för mig.

Svante är rolig eller jobbig. Han vill ha allt som Elton får i matväg och blir helt vansinnig om inte han får det. Så idag har han ätit hur mycket pannkakor som helst och druckit smoothie som jag gjort själv. Jag ville ju mata honom med sked när det kom till smoothiesen men då blev han galen och skulle dricka ur glaset och helst själv. Han var inte helt ren efter den måltiden kan jag väl säga. Annars kämpar han på för att resa sig upp mot allt möjligt. Det är som om de gånger han lyckas är mest av slump, han har inte riktigt tagit till sig tekniken ännu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg